Thursday, August 3, 2017

玫瑰痤瘡病友分享

這個分享是Florihana 代理EROS Hong Kong 發出的的,我覺得內容幾好,有玫瑰痤瘡問題朋友可以看看,基本上最天然的護膚品就係花水同植物油。皮膚常出現敏感, 不穩定狀態, 太乾, 太油可考慮只用花水同植物油護膚, 最好連diy產品也不要用。

玫瑰痤瘡病友分享會❤️

(以下為超長文,有興趣可以花時間睇,多謝捧場!)

最近熱到登陸太陽咁滯,你有freestyle嗎?我冇,玫瑰痤瘡發作就有。咩係 Rosacea「玫瑰痤瘡」?面部長期發熱紅卜卜,唔好以為粉紅粉紅趣緻的臉,可能係玫瑰痤瘡其中一種徵狀。 呢個病成日被誤以為暗瘡或濕疹,不過只有玫瑰痤瘡先會面部滾燙。現今醫學暫時未確認成因,患者面部微絲血管擴張但唔識降溫收縮,於是面部經常又紅又熱。玫瑰痤瘡分泛紅血管型及丘疹膿皰型,前者會有血管擴張面紅問題,後者會長出一粒粒有膿頭嘅瘡。😞

玫瑰痤瘡有咩常見症狀? Yo! Check it out! :
- 容易面紅及感到面部發熱🔥
- 長出類似暗瘡的粒粒
- 鼻的皮膚出現增生,形成痘皮般凹凸不平的印痕,甚至惡化至「酒渣鼻」
- 面部微絲血管浮現
- 皮膚異常敏感,喝酒後面部感到似被火灼
- 面部油脂分泌增加,毛孔粗大🌕
如你不幸地有疑似徵狀請盡快求醫,以免好似我咁拖延病情,延誤治療嚴重可致鼻變形,甚至影響眼睛結膜。

以下為本人真實病發經過😷
2015年4月中去完台南曝曬六日後🌞,塊面生咗堆疑似粉刺物體,又痕又熱又紅。起初以為係敏感,兩星期後開始發炎於是去睇皮膚專科。醫生話係濕疹開咗類固醇藥膏,但由於太樣衰即使我好抗拒類固醇都搽少少。點知搽完類固醇藥膏全面太爆發,變成濕疹咁仲有出水現象。覆診時醫生話唔係濕疹係玫瑰痤瘡(誤診!!😡),開咗幾日四環素等一堆藥,食完好左少少但係仍然紅+痕。

基於嗰位醫生曾經誤診,所以我去睇另一位醫生。另一位醫生話係丘疹膿皰型玫瑰痤瘡😭,比較嚴重一定要食藥。當時我成頭黑人問號,why me⁉️最慘玫瑰痤瘡冇得斷尾!其實早在大爆發前一年左右已經有初期病癥,例如面紅發熱,生啲類似粉刺又痕的粒粒,但無諗過會係玫瑰痤瘡。

呢位醫生唔拖診處方一星期口服藥,食咗一日已經開始退紅皮疹都開始消退。一星期後覆診,醫生話唔洗覆診,食多一星期藥就ok,仲忠告要戒口&注意生活習慣,要學識同玫瑰痤瘡「共生」!自此以後,我唔可再同陽光玩遊戲,長期帶住把芭蕉扇做人。😂
玫瑰痤瘡無得斷尾不過可以控制,我只係最大爆發時期食過三星期藥💊,日常護膚都係花水+植物油。每晚都用花水敷面,我會用天竺葵、絲柏、薄荷、德甘、菩提、永久花,用邊隻視乎天氣同面部情況,濕敷對退紅降溫方面幾有效(泛紅血管型嘅朋友話德國洋甘菊退紅特別有效)。大爆發後幾個月,面紅同微絲血管明顯有改善,爛過面亦無疤痕留低。雖然會間中發作但塊面睇上去幾正常 ,如非發炎好勁都唔會搽藥膏。

(我無爛面時嘅相,當時鏡都唔想照更遑論影相,不過如果係2015年5-6月有去過葵芳舊鋪嘅客人應該見過我當時爛面)

玫瑰痤瘡 Do & Don't :
(👇🏻以下純綷個人經驗分享,歡迎各位病友歡迎多多share)

Do:
- 搽防曬,晴天陰天雨天都要搽防曬,最好用純物理性防曬產品
- 戴帽🎩,陽光遮到幾多得幾多,仲有藉口可以買多幾頂靚帽襯衫,唔怕麻煩可以開遮
- 隨身帶備廢青必備芭蕉扇,feel 到熱熱地就吹下面,我成日吹到自己個頭打風咁款😂
- 皮膚感覺發熱可以用花水或礦泉水噴下幫助降溫
- 勤敷花水
- 夏天衣著盡量通爽👗(就算而家我個人肥到最瘦係手指甲都會照著裙同off shoulder,寧願見脂肪都唔要爛面)
- 避免劇烈及水上活動🏄🏻‍♀️
- relax,唔好俾太大壓力自己,hea 是必要的�- 早啲瞓,充足睡眠😴 (香港人奢侈品......)
- 注意保濕,皮膚太乾都有機會發作
- 盡量用成份簡單刺激性低嘅護膚 &化妝品
- 食熱嘢唔好滾熱辣時放入口🍲
- 多飲水
- 少食感光食物, 「感光食物」確實可能會增加皮膚對紫外線的敏感性,一般正常人正常咁食其實幾乎唔會有問題,不過玫瑰痤瘡患者就要注意吓。
感光食物例如:
檸檬🍋、蕃茄🍅、紅蘿蔔🥕、木瓜、芹菜、萵苣、薯仔、芫茜、莧菜、橙、紫菜、田螺、菠菜、無花果、九層塔、韭菜、紅豆、紅薯、波菜、韭菜、芹菜、白蘿蔔、豆類等...... 其他可自行google ~係咪覺得乜都唔洗食?其實上面堆食物我試過夜晚食少少冇咩事,最緊要日頭做好防曬當正自己係美白戰隊。

Don't✋🏻
- 唔好浸溫泉、焗拿桑, 係好舒服不過會令面部發滾😱
- 勿做RF treatment,RF係用熱能刺激皮膚生長骨膠原,玫瑰痤瘡患者做RF 死梗
- 醫生話唔好打邊爐...... (我照打但會用風扇吹同避開蒸氣位)
- 醫生話唔好食辣嘢🌶 ......(成日破戒,不過冇以前食到咁辣。any肥,要食辣自己承擔後果)
- 醫生話好唔好飲酒
- 幾凍都勿用熱/暖水洗面,唔用凍水都要用感覺係涼嘅水
- 洗頭時唔好兜頭淋🛀🏻,切勿俾熱/暖水淋到面部
- 唔好過度按摩面部,個人認為facial 對玫瑰痤瘡冇幫助可以慳番
- 盡量唔好情緒激動
- 切記!!勿亂搽類固醇,玫瑰痤瘡患者搽過類固醇停藥後會爆得更嚴重,某啲類固醇藥膏更會令皮膚充血加劇病情(本人為受害者)
- 無病唔好戴口罩😷,焗住塊面係玫瑰痤瘡大忌

雖然玫瑰痤瘡影響外觀又磨人身心,英國更有女患者因玫瑰痤瘡影響儀容抑鬱下跳橋自殺身亡。不過你可以控制佢,而且今日除咗用藥物控制,仲有針對面部血管增生嘅彩光/激光療程,不妨問下醫生意見。我由爛面個幾月到而家睇上去正常都應該幾勵志,所以病友們唔好放棄,生命滿希望😊,唔好死,爛面都可以重生,最重要唔好俾自已太壓力。

我打算做激光打爆啲增生血管,如果有朋友做過請多多分享~!🙏🏻
玫瑰痤瘡 florihana 花水 純露 生命滿希望 唔好死




 

No comments:

Post a Comment